Alzeimer’a karşı çaresiz değiliz! Nisan 24, 2007
Posted by sagliksitesi in Genel Sağlık.trackback
Balık, yumurta ve bazı et ürünlerinde bulunan Omega-3, ileri yaşlarda görülen Alzeimer hastalığına karşı koruyucu görev üstleniyor.
Yapılan yeni bir araştırma, balık, yumurta ve bazı et türlerinde bulunan ve DHA olarak adlandırılan bir omega-3 yağ asidi çeşidinin, beyinde oluşan iki tür doku zedelenmesini ve buna bağlı gelişen Alzeimer hastalığını engellediğini öne sürüyor.
California Üniversite’sinin araştırmacıları, DHA açısından zengin bir beslenmenin ileri yaşta oluşabilecek Alzeimer’ a karşı koruyucu olabileceğini söylüyorlar.
Genetiği değiştirilen farelerle yapılan çalışmada, bilim adamları DHA’nın Alzeimer’ın gelişimine neden olan tau proteninin birikmesini yavaşlattığını gözlemledi.
DHA ayrıca beta amyloid proteninin seviyesini dengeleyerek, beyinde kümelenmesini ve plak oluşmasını engelliyor. Bu da Alzeimer gibi beyinde oluşabilecek başka hasarların da önlenmesini sağlıyor.
Çalışmanın yürütücülerinden Prof. Frank LaFerla hazırladıkları bildiride, beslenme tarzının beyin işleyişini olumlu yönde etkilemesi ve alzeimer hastalığından koruması yönündeki bulguların heyecan verici olduğunu belirtiyor.
The Journal of Neuroscience ‘de yayınlanan çalışma, beslenme ve yaşam tarzını değiştirmenin insanlarda Alzeimer riskinin azalmasını sağlayacağının açık olduğunu öne sürüyor ve ekliyor: Zihni sürekli taze tutmak, egzersiz yapmak, doğru gıdalar almak, stres ve sigaradan uzak durmak da hastalıktan korunmak için çok önemli.
Alzheimer Amerika’da 4.5 milyondan fazla yetişkini etkileyen nörolojik dejeneratif bir hastalık. Toplumdaki yaşlı oranının artmasıyla bu sayının 2050 yılında 20 milyona ulaşabileceği söyleniyor. 65 yaşın üstündeki her beş insandan biri alzeimer hastalığına yakalanıyor ve 80 yaşın üstünde insanların yarısına yakın bir kısmı hastalıktan zarar görmüş durumda.
Yorumlar»
No comments yet — be the first.