jump to navigation

Kansere karşı çilekli votka Nisan 24, 2007

Posted by sagliksitesi in Beslenme ve Diyet.
trackback

Çilek, yabanmersini, ahududu gibi meyveleri alkollü içkilerle karıştırarak tüketmek, bu meyvelerin kanser önleyici etkilerini artırıyor.

ABD’li ve Taylandlı bilim adamları, meyveleri daha uzun süre taze tutabilmenin yollarını araştırırken, alkolün, çileğin antioksidan özelliğini üç kata kadar artırdığını fark etti.
Çileğin, alkolle karıştırıldığında kanserli molekülleri yok etmede daha etkili olduğu ortaya çıktı.


Alkolün, çileğin kalp hastalıkları ve romatizmaya karşı olumlu etkilerini de artırdığı belirlendi. Yabanmersininin alkolle birleştiğinde kanserden koruyucu etkilerinin arttığını tespit eden araştırmacılar, başka meyvelerin de alkolle karıştırıldığında benzer şekilde etki gösterebileceğini söyledi.

Bulgularını “Science and Food Agriculture” (Bilim ve Gıda Tarımı) adlı dergide yayımlayan araştırmacılar, çilek ve yabanmersininin rom veya votkayla karıştırılarak içilebileceğini belirtti.

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Yorum yapın

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.